Zastřešujeme nestátní neziskové organizace v České republice

Kulatý stůl „Sociální sítě jako partner pro neziskovky“

Kulatý stůl 12. 4. 2018, Pracovna, Vlkova 36, Praha 3, 9:30 – 12:00

Téma: Sociální sítě jako partner pro neziskovky

Přednášející: Jenda Žáček, Gabriela Sedláčková, Jan Veselý

Účastníci: Bára Kiliesová (Pohoda), Kateřina Píclová (Národní klastrová asociace), Petr Hofman (Diakonie ČCE), Tereza Kotková (DECENT Hulín), Radek Denár (Iuridicum Remedium), Petra Handlová (Patron dětí), Zdena Štěpánková (NFOZP), Zuzana Buchtelová (NFOZP), Kristyna Křenová (Srdcerváči), Monika Plisková (Národní informační centrum), Marie Froulíková (ANNO ČR), Lenka Stránská (ANNO ČR), Jan Vocel (ANNO ČR), Lucie Šilhavíková (ANNO ČR), Martina Berdychová (ANNO ČR)

Průběh:

  1. Přednáška – Jenda Žáček

Zamyšlení se nad tím, zda každá NGO musí mít a spravovat sociální sítě. Pokud na to nemá vytvořený aparát – pracovník, který se dané problematice věnuje, je lepší žádný profil na FB nemít. FB profil potřebuje žít, aby byl funkční. Zvážit i oblast společenské prospěšnosti a cílové skupiny, zda je vůbec nutná prezentace na sociálních sítích. Zda dopad jejich provozu se bude rovna vynaložené energii a penězům. Pokud ano, je nutné do toho investovat čas a finance. Nejedná se o nástroj zdarma. FB může být vynikající sluha, ale i velmi zlý pán.

  1. Přednáška – Gabriela Sedláčková

Praktické představení využívání a potenciálu FB profilů pro NGO. Cílem je zaujmout a „šokovat“. Byly představeny jednotlivé typy a triky jak na sociální sítě, co platí. Jak definovat svou cílovou skupinu, na koho cílit zájem. Jak pracovat s emocemi a příběhem. FB profil musí být živý a podnětný. Je to výkladní skříň života organizace, kterou prezentuje. Byla představena i špatná praxe, čeho se vyvarovat. Primární je navýšení počtu sledujících FB profilu, optimální počet je kolem 3.000.

  1. Diskuze a rozbor facebookových profilů

Diskuze s účastníky během obou přednášek. Jan Veselý představil prezentaci s popisem kvalitně spravované facebookové stránky. Následoval rozbor oslovování jasně definovaných sílových skupin, konkrétní modelace marketingu pro jednotlivé cílové skupiny a rozbor facebookových profilů organizací, které jednotliví účastníci spravují.

Po skončení řádného termínu kulatého stolu poskytl Jan Veselý zbývajícím účastníkům, kteří nedodali odkazy na své facebookové stránky včas, zhodnocení jejich práce telefonickým nebo emailovým pohovorem.

Přílohy:

Prezentace Gabriely Sedláčkové

Sdílejte: